آبیاری حیاط و تراس منازلآبیاری محوطهاتوماسیون آبیاری

آبیاری اتوماتیک فضای سبز در شهریار

آذر 28, 1401

در این پروژه فضای سبز محوطه موجود واقع در محدوده شهریار تهران، توسط تیم طراحی و اجرا شرکت نوین قطره به سیستم آبیاری خودکار مجهز شد. در جریان طراحی، این محوطه به شش زون یا همان واحد آبیاری تقسیم شده است که هر قسمت به کمک یک شیر برقی به طور جداگانه و به صورت کاملا اتوماتیک، آبیاری می شود. تمام شش شیر برقی موجود از یک کنترلر 6 ایستگاهه فرمان می گیرند که با توجه به نوع گیاه موجود در آن واحد آبیاری و میزان نیاز آبی آن گیاه  و طی برنامه های از پیش تعیین شده باز یا بسته خواهند شد. آبپاش های در نظر گرفته شده در این پروژه بر اساس ابعاد باغچه ها و محوطه های موجود و همچنین در نظر گرفتن میزان پاشش و برد مورد نیاز توسط تیم طراحی برآورد شده است. برای تامین فشار مورد نیاز برای کارکرد مناسب آبپاش ها از پمپ سانتری فیوژ با قدرت 2 اسب بخار  استفاده شده است .

محل پروژه:
شهریار
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
کنترلر 6 ایستگاهه هانتر
تاریخ پروژه:
شهریور و مهر 1401

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

آبپاش

آبپاش یک نوع نازل است که جریان آب عبوری از آن به صورت قطره های ریز و یکنواخت در محیط پخش می شوند و همانند باران گیاهان را از آب بی نیاز می سازند. این قطره های بسیار ریز، با عبور از روزنه های آب پاش، باعث ایجاد افشانک ها می شوند. آبپاش ها انواع مختلف دارند ، برای آبیاری فضاهای سبز اندازه زمینی که آبیاری می شود در انتخاب آبپاش ها اهمیت ویژه ای دارد به عنوان مثال در محیط های کوچک تر برای آبیاری گل و گیاهان نظیر بلوار ها و… از شعاع پاششی کوتاه تر و در زمین ها با عرض بیشتر از آبپاش ها با شعاع پاشش بیشتر استفاده می شود.در این پروژه بادر نظر گرفتن عوامل دخیل در آبیاری مانند نوع گیاه ، فشار سیستم، برد مورد نیاز  و … از آبپاش های مخفی شونده هانتر PS و آبپاش هانتر PGJ استفاده شده است .

اتوماسیون آبیاری باغچه شهریار

اتوماسیون سیستم آبیاری

در یک سیستم آبیاری کنترلر آبیاری مغز سیستم می باشد که با استفاده از آن می توان مقدار آب لازم را در زمان مناسب برای فضاهای سبز تنظیم کرد تا علاوه بر شادابی همیشگی پوشش گیاهی بتوان از آب، انرژی صرفه جویی نمود. به کمک کنترلر می توان تعیین کرد چند روز یکبار و به چه میزان به گیاهان آب داده شود .

در این پروژه با توجه به تعداد خطوط آبیاری یا همان واحد های آبیاری از یک کنترلر هانتر 6 ایستگاهه برای اتوماسیون سیستم و فرمان دادن به شش عدد شیر برقی که هر کدام یک واحد آبیاری را کنترل می کند استفاده شده است . کنترلرهای هانتر دارای تیپ ها و سریهای مختلف می باشد و این امکان را به مصرف کننده می دهد که از کنترلر مناسب نسبت به وسعت باغ یا مزرعه  انتخاب کند و ضمن صرفه جویی در هزینه بهترین گزینه را انتخاب نماید.

هزینه سیستم آبیاری اتوماتیک

قیمت تمام شده  سیستم آبیاری اتوماتیک به عوامل مختلفی چون نوع گیاهان خانگی، باغ و باغچه و متراژ محوطه سبز مورد نظر نوع سیستم و دستگاه های مورد استفاده و … بستگی دارد که در طراحی و برآورد هزینه آن نقش دارند . با توجه به برنامه آبیاری، طراح اقدام به انتخاب سایز لوله های اصلی، فرعی و همچنین تجهیزات آبیاری مرتبط با آن می نماید و مجری طبق طرح مصوب اقدام به خرید و اجرای تجهیزات مینماید و در انتها، طرح جهت بهره برداری در اختیار بهره بردار قرار میگیرد.

جهت اطلاع از حدود قیمت برای اجرای سیستم ابیاری اتوماتیک محوطه مورد نظر خود و دریافت پیش فاکتور با ما در تماس باشید.

اجرای  سیستم آبیاری اتوماتیک در محوطه سبز منازل با استفاده از شیرهای برقی تایمر دار و یا کنترلر و شیر برقی جدا انجام می شود.  با استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک و لوله کشی با لوله های 16 میلیمتر شما میتواید بدون نیاز به حضور در منزل خود، از هر جایی  به موقع و یا بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده باغچه منزل خود را آبیاری نمایید. با توجه به بحران کم آبی و همچنین احساس نیاز به آبیاری قطره ای خود کار در هنگام مسافرت آبیاری باغچه هوشمند و یا خودکار می تواند شما را آسوده خاطر کند که دغدغه خشک شدن باغچه و گلدانها را در هین سفر نداشته باشید حتی در سفرهای طولانی باغچه ای سرسبز داشته باشید. شرکت نوین قطره گستر مهر آماده ارائه هرگونه خدمت در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *