آبیاری حیاط و تراس منازلآبیاری محوطهاتوماسیون آبیاری

آبیاری اتوماتیک محوطه ویلا در ملارد

آذر 28, 1401

در این پروژه از شیر های برقی و کنترلر هانتر جهت اتوماسیون سیستم آبیاری استفاده شده است. محوطه سبز مورد نظر به چهار زون یا چهار واحد آبیاری مجزا تقسیم شد که هر یک به کمک یک شیر برقی و یک خروجی از کنترلر، کنترلر و طبق برنامه آبیاری از پیش تعیین شده آبیاری می شوند. با توجه به نوع گیاه و مساحت و ابعاد باغچه ها از انواع نازل های آبیاری مثل آبپاش های مخفی شونده هانتر مدل ps و همچنین میکروجت های آبیاری که آب را به صورت پاششی روی گیاه پخش می کنند استفاده شده است. برای درختان و گیاهان بوته ایی از قطره چکان های انتلکو استرالیا استفاده شده است که با توجه به نیاز آبی گیاه مورد نظر تعداد مناسبی قطره چکان برای هر کدام در نظر گرفته شده است .

محل پروژه:
ملارد
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
کنترلر 4 ایستگاهه هانتر
تاریخ پروژه:
خرداد و تیر 1401

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

نازل های آبیاری

یکی از ملاک های انتخاب نازل مناسب برای آبیاری برد پاشش آب می باشد که در مکان هایی با عرض کمتر از میکروجت های پاششی و برای عرض های بیشتر از سری آبپاش هانتر استفاده می شود.

اگر هدف آبیاری قسمت های گوشه ای زمین می باشد و یا زمین دارای شکل غیر هندسی می باشد، استفاده از آبپاش ‌های تنظیمی توصیه می شود.تقریبا همه آبپاش های مخفی شونده امکان تنظیم شوندگی را دارند.

آبپاش مخفی شونده به این صورت است که تمام لوله ها و سر آبپاش در زیر خاک مدفون شده و توسط چمن های اطراف کاملاً از بین می روند.با روشن شدن سیستم ، آبپاش مخفی از زمین بلند می شود و هنگامی که سیستم خاموش است، معمولاً با استفاده از تایمرهای اتوماتیک آبیاری به موقعیت اولیه خود برمی گردد.

سیستم آبپاش مخفی شونده هانتر Ps Ultra با شعاع پاشش کمتر از 5.2 متر برای فضا های کوچک مناسب است. آبپاش مخفی شونده فضای سبز هانتر Ps Ultra پایه نازکی دارد و آبدهی آن نیز به صورت خطی است را بصورت لایه و نواری باریک به اطراف خود می پاشد. به علت باریک بودن بدنه آبپاش می توان به راحتی آن را در زمین نصب کرد.

در این روش آبیاری قطره ای آب از طریق یک شبکه انتقال و با استفاده از قطره چکان در اختیار گیاه قرار میگیرد قطره‌چکان‌های آنلاین، برخط و یا خارج لوله‌ای، قطره چکان‌هایی هستند که به صورت جداگانه از لوله‌های لترال قرار دارند و برای استفاده بر روی لوله‌های آبیاری نصب می‌شوند. از این قطره چکان‌ها برای آبیاری قطره ای درختان و گیاهان استفاده می‌شود. در این پروژه از قطره چکان های آنتلکو برای آبیاری قطره ایی استفاده شده است .

اتوماسیون سیستم آبیاری

با توجه به نیاز خود برای آب دادن به گیاهان، چه از نظر مساحت فضای سبز خود و چه از نظر تنوع گیاهان، باید یک تایمر آبیاری برای آبیاری اتوماتیک یا یک کنترلر آبیاری تهیه کنید. پارامترهای کلیدی مختلفی در انتخاب کنترلر آبیاری هوشمند نقش دارند.

در انتخاب کنترلر مهمترین نکته تعداد ایستگاه مطلوب یا مورد انتظار شما می باشد. در این پروژه چون 4 واحد آبیاری یا به عبارتی چهار خط آبیاری داشتیم لذا لازم بود از کنترلر 4 ایستگاهه و یا بالاتر استفاده شود که بتوان به راحتی 4 شیر برقی موجود در هر خظ آبیاری را به خوبی کنترل کند .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید. تیم نوین قطره آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه انواع سیستم های آبیاری هوشمند، آبنما، مه پاش و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *