ساخت، لایه بندی و کاشت فلاورباکس های حیاط

در این پروژه فلاورباکس های محوطه حیاط مجتمع در محدوده سعادت آباد اماده کاشت شدن، ساخت لایه بندی ها و کاشت گیاهان توسط تیم اجرایی نوین قطره انجام شد.

یکی از لایه های فلاورباکس ها را ژئوتکستایل تشکیل میدهد.

ژئوتکستایل ها صفحات نفوذ پذیری هستند که از الیاف پلی پروپلین و یا پلی استر و به دو صورت کلی بافته شده(تک رشته ای و چند رشته ای) و بافته نشده ساخته می شوند. در ژئوتکستایل های بافته شده رشته های الیاف با تکنولوژی بافت منسوجات به شکل های مختلف بافته می شوند در حالی که در نوع بافته نشده توده ای از الیاف با استفاده از حرارت، چسب های شیمیایی یا فشار مکانیکی به هم اتصال یافته و بدین ترتیب انواع مختلف ژئوتکستایل ها تولید می گردند. این مواد به علت نفوذناپذیری مناسب و بافتی قابل کنترل، عموما” به عنوان فیلتر” مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از ژئوتکستایل در اکثر مواقع هزینه‌ای بسیار پایین تر نسبت به روش‌های مشابه دارد. همچنین نصب و اجرای آن سریع و آسان بوده و باعث کاهش مدت زمان انجام پروژه در مقایسه با روش‌های سنتی می‌گردد و حجم عملیات کاری پروژه را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد . از خواص اصلی این منسوجات فساد ناپذیری در مقابل عوامل مخرب درون خاک است . لذا از این نظر کاربردهای فراوانی در مهندسی خاک و بهبود کیفیت خواص گوناگون خاک دارند.

موارد کاربرد ژئوتکستایل Geotextile

_لایه محافظ (Protection)
_جداسازی (Separation)
_ زهکشی و فیلترکردن (Filtration / Drainage)

یکی دیگه از لایه ها، زهکش شانه تخم مرغی هست.
این لایه با نام آکواسل که برای زیر سازی باغچه ها در روف گاردن استفاده می شود از جنس پلی اتیلن است و دارای مقاومت فشاری مطلوب 40تن بر مترمربع و ضخامت برآمدگی های 30 میلی متر می باشد. زهکش روف گاردن آکواسل بین در کف باغچه ها قرار می گیرد و روی آن حتما لایه فیلتر خاک پهن می گردد و بعد خاک ریخته می شود
زهکش سه بعدی شانه تخم مرغی که برای ایجاد بام سبز و درون فلاورباکس استفاده می شود از جنس پلی اتیلن سنگین، مقاومت فشاری 40تن بر مترمربع و ارتفاع 3سانتیمتر می باشد که بین محیط کاشت و لایه محافظ قرار می گیرد و وظیفه آن دریافت آب اضافی از ریشه ها و ذخیره و هدایت آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *