آبیاری دیوار سبزاتوماسیون آبیاری

آبیاری دیوار سبز

آبان 10, 1401

در این پروژه به آبیاری دیوار سبز پرداخته ایم. دیوار سبز به مجموعه ای از باکس های کاشت گل و گیاه گفته می شود که به صورت ردیفی و ستونی و با توجه به ابعاد و فضای در نظر گرفته شده برای آن کنار هم قرار گرفته اند .

نحوه نصب دبوار های سبز به شکل های گوناگون اجرا می شود گه از جمله شیوه های نصب می توان به نحوه نصب این پروژه اشاره کرد . نکته قابل توجه این است که دیوار های سبز در مکان های بسیاری که شرایط رشد گیاه در ان فراهم باشد قابل نصب و اجرا می باشد که از جمله این مکان ها می توان به فضای داخلی ساختمان ها ، تراس ها و بالکن ها ، سالن های انتظار و فضای بیرونی و حیاط ها اشاره کرد .

فضای اجرای این پروژه داخل یک کافه می باشد و قسمت دیگری هم در بیرون و فضای حیاط اجرا شده که به صورت واضح در عکس های پروزه مشخص می باشد .

محل پروژه:
باغ کتاب
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر تک خروجی DIS
تاریخ پروژه
1400
آبیاری دیوار سبز باغ کتاب
آبیاری دیوار سبز باغ کتاب

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

طریقه اجرای سیستم آبیاری اتوماتیک برای این پروژه به این صورت است که خطوط آبرسان را تا نزدیک ترین محل به دیوار سبز کشیده و سپس با استفاده از تبدیل های موجود لوله آبرسان را به لوله آبیاری پلی اتیلن 16 متصل می کنیم .

لوله آبیاری را ابتدا به صورت عمودی از کنار همه ردیف ها گذر داده و با بست کمربندی مهار می کنیم سپس برای هر ردیف یک خط لوله سایز 16 کشیده می شود که به لوله عمودی متصل می شود . محل های اتصال با بست فلزی محکم می شوند تا از نشت های احتمالی جلو گیری شود . در انتهای هر خط افقی ته بند متصل می شود . به ازای هر باکس گلدان یک قطره چکان آنتلکو 4 لیتر در ساعت به خطوط افقی لوله سایز 16 متصل می شود که وظیفه ابیاری بر عهده همین قطره چکانها از نوع فشار ثابت می باشد .

فشار و دبی مورد نیاز برای این پروژه توسط فشار آب شهری تامین می شود و همچنین اتوماسیون مورد نیاز برای این پروژه تایمر تک خروجی DIS است .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *