اتوماسیون آبیاری

آبیاری قطره ای با لوله های قطره چکاندار

آبان 2, 1401

یک از مؤلفه های طراحی سیستم آبیاری هوشمند توجه به بافت خاک و پوشش گیاهی مورد نظر است. همانطور که در فیلم کوتاهی که قرار داده شده مشاهده می شود پوشش گیاهی موجود در باکس های حاضر در داخل تراس پروژه مذکور، بامبو بوده و به همین خاطر نیاز آبیاری این گیاه به نسبت گیاهان ساختمانی دیگر مقداری متفاوت است. از این رو باید سیستمی با دبی خروجی و راندمان بالا برای این پروژه تعبیه گردد . سیستم مورد نظر با استفاده از لوله های قطره چکاندار طراحی و اجرا گردیده است.

این لوله ها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با لوله های آبیاری سایز 16 پلی اتیلن داشته ولی با این تفاوت که این لوله ها دارای منافذ خروج آب بر روی خود هستند به همین دلیل لوله های قطره چکاندار نامیده می شوند.

کارکرد این قبیل لوله های آبیاری به این صورت است که به هنگام جاری شدن آب در داخل لوله آب از قطره چکان های موجود خارج می شود و عمل ابیاری صورت می گیرد .

محل پروژه:
پاسداران تهران
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
کنترلر آبیاری برند رین (Rain)
تاریخ پروژه
1400
آبیاری قطره ای - لوله قطره چکان دار -پاسداران
آبیاری قطره ای - لوله قطره چکان دار -پاسداران

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای این پروژه یک خط آبیاری طراحی شده است . اتوماسیون به کار رفته در این مجموعه کنترلر آبیاری برند رین (RAIN) می باشد

کنترلر های آبیاری انواع مختلفی دارند که مورد به کار رفته در این پروژه کنترلر 4 کانال می باشد که با وجود یک خط آبیاری به ناچار مابقی کانال ها بلا اسفاده می باشد . همچنین از شیر برقی 1 اینچی برند هانتر نیز استفاده شده که این شیر برقی از کنترلر موجود فرمان پذیری می کند

کنترلر های آبیاری همانند تایمر آبیاری هوشمند بوده و قابل برنامه دهی هستند ولی با این تفاوت که کنترلر های آبیاری به شیر برقی متصل شده و با برنامه ای که به آن ها داده می شود شیر برقی های متصل را قطع و وصل کرده و جریان آب را برای امر آبیاری اتوماتیک کنترل می کنند .

فشار آب شهری برای تامین آب این پروژه مناسب بوده و نیازی به تعبیه پمپ برای جبران فشار مورد نیاز سیستم نیست .

خطوط لوله های قطره چکاندار در داخل باغچه ها با میخ تثبیت مهار شده و از جا به جایی خطوط لوله جلوگیری می کند . تمامی اتصالات موجود همگی با بست های فلزی محکم شده و هدر رفت و افت فشار در محل اتصالات وجود ندارد .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا باعث ایجاد مشکلات جانبی از قبیل درست اجرا نشدن پروژه و یا خرابی هایی مانند پمپ و نازل ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *