آبیاری حیاط و تراس منازلاتوماسیون آبیاری

پروژه آبیاری اتوماتیک نیاوران

مهر 27, 1401

اجرای سیستم آبیاری اتوماتیک حیاط منزل با توجه به نوع پوشش گیاهی به صورت های مختلف بارانی یا آبیاری قطره ای صورت می گیرد . برای مثال برای آبیاری پوشش های چمن کاری شده بهتر است از آبیاری بارانی و آبپاش های ثابت و گردشی هانتر استفاده شود .
در این پروژه با توجه به پارامتر های موثر در طراحی اعم از نوع پوشش گیاهی ، نوع نازل های مورد استفاده و نوع لوله و متراژ آن باید طراحی تخصصی صورت پذیرد به طور مثال در این پروژه از آبپاش های ثابت هانتر و میست اسپری پایه دار که با فشار آب شهری تامین شده و اتوماسیون آن با استفاده از یک تایمر تک خروجی مکانیکی بهکو صورت می گیرد .

محل پروژه:
نیاوران تهران
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر تک خروجی مکانیکی بهکو
آبیاری اتوماتیک در نیاوران
آبیاری اتوماتیک در نیاوران
آبیاری اتوماتیک در نیاوران
آبیاری اتوماتیک در نیاوران

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

آبرسانی این پروژه به صورت اتصال مستقیم تایمر آبیاری به فشار مستقیم آب شهری تامین شده باتوجه به ابعاد باغچه ها و تعداد نازل های طراحی شده ما یک خط ابیاری طراحی کرده که دبی آن توسط فشار آب شهری تامین می شود .

در این خط با توجه به موقعیت قرارگیری باغچه ها و کاشت چمن و درخچه های تزئینی از آبپاش های هانتر PS17a که در عکس روبرو مشاهده می کنید استفاده شده است .

برای پوشش های متراکم تر در باغچه های مجاور از میست اسپری های پایه دار تنظیم شونده استفاده شده که می توان قطر پاشش این نازل را متناسب با پوشش گیاهی موجود با چرخاندن سری نازل به چپ و راست ، کم یا زیاد کرد .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا باعث ایجاد مشکلات جانبی از قبیل درست اجرا نشدن پروژه و یا خرابی هایی مانند پمپ و نازل ها جلوگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *