اتوماسیون آبیاریمه پاش

سیستم آبیاری قطره ای و سیستم مه پاش الهیه

آبان 10, 1401

در این پروژه با توجه به وجود گلدان های موجود داخل تراس و باکس های دور تا دور که داخل عکس های روبرو قابل مشاهده می باشد سیستم آبیاری مختص با این پروژه طراحی شده است همچنین برای این پروژه سیستم مه پاش نیز طراحی و اجرا گردیده است .

ست مه پاش های خانگی یک از وسیله های کاربردی برای خنک سازی محیط های اعم از بالکن ها و حیاط خانه ، رستوران ها وکافه ها و همچنین برای خنک سازی گاوداری ها و فضا های گلخانه ای جهت حفظ رطوبت استفاده می شود .

محل پروژه:
الهیه تهران
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر تک خروجی مینی آگرو و تایمر مه پاش ورسک
تاریخ پروژه
1400
سیستم آبیاری قطره ای و مه پاش الهیه
سیستم آبیاری قطره ای و مه پاش الهیه

در سیستم آبیاری این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای این پروژه یک خط آبیاری تعبیه شده که با استفاده از لوله های 16 میلی متری پلی اتیلن اجرا گردیده است که لوله ها با استفاده از بست کمربندی به گلدان ها مهار شده است و از قطره چکان های آنتلکو 4 لیتر بر ساعت استفاده شده است که این قطره چکان برای آبیاری اتوماتیک گلدان های با ابعاد بزرگ مناسب می باشد .

برای گلدان های اطراف تراس که در عکس ها مشاهده می شود با استفاده از بست ابتدایی 6 میلی متر و لوله های ماکارانی انشعاب گرفته شده است و به قطره چکان های مینی بابلر تنظیم شونده متصل شده اند .

فشار اب برای این خط آبیاری توسط آب شهری تامین شده که به یک تایمر تک خروجی اتوماتیک آبیاری متصل شده است . تایمر مینی آگرو در این پروژه انتخاب شده که دیجیتال بوده و دارای صفحه نمایش می باشد . این تایمر آبیاری قابل برنامه دهی به هر حالت دلخواه کاربر می باشد و دارای مزیت های بسیاری نسبت به تایمر های مکانیکی می باشد که از جمله این مزیت ها می توان به کاربری راحت و ساده این دستگاه ها اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که تایمر به برق مستقیم شهری متصل نمی شود و از باتری استفاده می کند به همین خاطر با مشکلات نوسان و قطعی برق آسیبی به دستگاه وارد نشده و از این بابت نگرانی برای کاربر وجود ندارد .

نکته قابل توجه این است که همگی اتصالات و لوله های آبیاری به وسیله بست های فلزی به هم متصل شده و آب بندی شده اند از این رو نگرانی از قبیل آب گرفتگی های احتمالی و یا جدایی لوله و اتصالات وجود ندارد .

سیستم آبیاری قطره ای و مه پاش الهیه
سیستم آبیاری قطره ای و مه پاش الهیه

در سیستم مه پاش این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

ست مه پاش اجرا شده در این پروژه، مه پاش برند بهکو ساخته کشور تایوان می باشد . این ست شامل 8 عدد نازل مه پاش ، 15 متر شیلنگ مه پاش ، بست لوله و اتصالات برای نصب و راه اندازی این ست مه پاش می باشد را شامل می باشد . در کلیپ کوتاهی که برای شما قابل مشاهده می باشد به وضوح دیده می شود که در اطراف تراس موجود نازل های مه پاش قرار گرفته اند و توسط بست لوله به سقف مهار شده اند همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که این ست مه پاش لازم به اتصال پمپ مخصوص سیستم مه پاش نبوده است و با فشار موجود در اب شهری به صورت بهینه کار می کند ولی باید این نکته را خاطر نشان شد که در صورت اضافه کردن تعداد نازل مه پاش موظف به تعبیه یک پمپ مخصوص برای این سیستم مه پاش می باشید که فشار مناسب برای کارکرد بهینه سیستم را تامین کند .

این سیستم مه پاش به یک تایمر مه پاش ورسک متصل می باشد که با برنامه دهی به این نوع تایمر می توان دستور قطع و وصل شدن ومدت زمان پاشش سیستم را تنظیم نمود . این نوع تایمر ها مخصوص بوده و فقط برای سیستم های مه پاش طراحی  و ساخته و به کارگیری می شوند .

مکانیزم خنک سازی سیستم مه پاش به این صورت بوده که با تبخیر آب محیط اطراف را خنک می سازد . قطرات آب از ارتفاع پاشیده شده و گرمای هوا را به خود جذب می کنند و تبخیر می شوند در نتیجه دمای محیط پایین تر آمده و خنک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *