آبیاری دیوار سبزاتوماسیون آبیاریفلاورباکس

دیوار سبز و آبیاری باکس های تراس

آبان 18, 1401

در این پروژه به اجرای دیوار سبز و آبیاری باکس های موجود در تراس پرداختیم . این مجموعه شامل یک دیوار سبز بوده که با استفاده از لوله های 16 پلی اتیلن آبرسانی شده و به ازای هر گلدان یک قطره چکان آنتلکو چهار لیتر بر ساعت تعبیه شده است که وظیفه آبیاری هر گلدان را بر عهده دارد . همانطور که در عکس ها و فیلم های مربوط به این پروژه به وضوح مشخص است ابتدا یک خط لوله عمودی از اولین ستون آبیاری کشیده شده و سپس به ازای هر ردیف گلدان ها یک خط لوله تعبیه شده است که در انتهای هر خط ته بند برای مهار جریان آب متصل شده است . همگی خطوط توسط بست های کمربندی به گلدان های موجود مهار شده و تمامی اتصالات موجود با بست های فلزی محکم و از آبدهی های احتمالی و هدر رفت آب و همچنین افت فشار جلوگیری شده است .

محل پروژه:
نیاوران
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر تک خروجی سبز
تاریخ پروژه
آبان ماه 1401

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای این مجموعه تنها یک خط آبیاری طراحی و اجرا گردیده که شامل آبیاری دیوار سبز و گلدان های موجود در تراس مجموعه می باشد.

برای آبیاری گلدان ها از انتهای خطوط دیوار سبز یک خط لوله انشعاب گرفته شده و تا محل اتصال به لوله های آبیاری گلدان ها به صورت توکار از لبه تراس گذر داده شده اند . لوله ها آبیاری داخل هر گلدان با میخ تثبیت درون خاک موجود در گلدان مهار شده و از جا به جایی های احتمالی و تداخل در امر آبیاری جلوگیری شده است .

برای آبیاری اتوماتیک گلدان ها که پوشش گیاهی آنها درختچه های تزئینی بوده از فواره های آبیاری تنظیم شونده میست اسپری قرمز رنگ استفاده شده که در عکس مشخص است .

با توجه به دبی بالا این نوع فواره ها برای آبیاری گلدان ها استفاده است .

همانطور که در بالا اشاره شد این پروژه دارای یک خط بوده و به همین خاطر اتوماسیون به کار گرفته شده برای این پروژه تایمر تک خروجی سبز می باشد .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *