آبیاری حیاط و تراس منازلآبیاری محوطهاتوماسیون آبیاری

آبیاری فضای سبز خانگی – سهروردی

مرداد 15, 1402

آبیاری فضای سبز منزل در منطقه سهروردی تهران با استفاده از تایمر اوربیت مدل دو خروجی انجام شده است. در این پروژه از اسپری جت 180 درجه برای باغچه و قطره چکان تنظیمی پایه دار برای گلدان ها استفاده شده است.

محل پروژه:
سهروردی شمالی
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر دو خروجی اوربیت
تاریخ پروژه:
تیر 1402

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای آبیاری فضای سبز خانگی مورد نظر در این پروژه دو خط آبیاری در نظر گرفته شده است. تایمر آبیاری در نظر گرفته شده، تایمر آبیاری اوربیت مدل دو خروجی می باشد که یرای فشار شهری و فضا های نسبتا بزرگ استفاده می شود.

دلبل استفاده از تایمر دو خروجی اوربیت به این منظور است که پوشش گیاهی و نیاز آبی گیاهان موجود متفاوت است. در این پروژه آبیاری اتوماتیک باغچه ها با پوشش گیاهی درخت بر روی یک خط آبیاری و آبیاری گیاهان گلدان نیز بر روی یک خط آبیاری قرار گرفته شده است.

برای آبیاری محیط باغچه از اسپری جت های 180 درجه که بر روی پایه قیم قرار گرفته شده است و  در دور تا دور محیط باغچه با فواصل معین قرار گرفته اند .

برای آبیاری گلدان های موجود از لوله اصلی آبیاری سایز 16 پلی اتیلن به وسیله کانکتور (بست ابتدایی)  و لوله های ماکارونی سایز 6 انشعاب گرفته شده و به قطره چکان های تنظیمی پایه دار (مینی بابلر) متصل شده و در هر گلدان به صورت مجزا قرار گرفته شده و عمل آبیاری را انجام میدهد .

به منظور نظم دهی بهتر به خطوط لوله درون باغچه ها لوله های آبیاری توسط میخ تثتیب درون خاک باغچه مهار شده اند همچنین به منظور اطمینان از عدم آبدهی از اتصالات، همگی اتصالات موجود به وسیله بست های فلزی محکم کاری شده اند همچنین این عمل باعث جلو گیری از در رفتگی خطوط لوله از محل اتصال می شود .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *