آبیاری بام سبزاتوماسیون آبیاریمه پاش

آبیاری هوشمند روف گاردن قیطریه

آبان 23, 1401

در این پروژه بام سبز یا روف گاردن اجرا شده است و به منظور آبیاری هوشمند آن از لوله های 16 میلیمتری قطره چکان دار و کنترلر 4 کانال هانتر استفاده شده است.

محل پروژه:
قیطریه
دسته بندی:
آبیاری هوشمند
اتوماسیون:
کنترلر 4 کانال هانتر
تاریخ پروژه:
تیر ماه 1400

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای آبیاری اتوماتیک این بام سبز از اتوماسیون کنترلر 4 کانال شرکت هانتر استفاده شده است . هنگامی از این اتوماسیون در سیستم های آبیاری هوشمند استفاده می شود که پمپ های فشار قوی به منظور تامین فشار مناسب در سیستم تعبیه شده اند. در کنار این کنترلر آبیاری می بایست از شیر برقی به تناسب سیستم موجود استفاده کرد که در این مجموعه از شیر برقی 1 اینچی هانتر نیز استفاده شده است .

همانطور که در عکس های موجود به وضوح مشخص است برای این پروژه سه خط آبیاری طراحی و اجرا گردیده است که به ازای هر یک خط ، یک شیر برقی یک اینچی تعبیه شده است که توسط کنترلر باز و بسته می شوند .

کنترلر به مانند تایمر آبیاری قابل برنامه ریزی به هر برنامه دلخواه می باشند .

به منظور آبیاری باکس های موجود در بام مذکور از فواره آبیاری میست اسپری تنظیم شونده استفاده شده است . این نوع فواره ها بر روی پایه قیم سوار شده و با لوله های ماکارونی به وسیله بست های ابتدایی به لوله آبرسان اصلی متصل می شوند .

همچنین در قسمت دیگر برای آبیاری از لوله آبیاری 16 میلی متری قطره چکاندار استفاده شده است که با میخ تثبیت درون خاک باغچه مهار شده اند . لازم به ذکر است تمامی اتصالات 16 میلیمتری موجود با استفاده از بست های فلزی محکم شده و از در آمدن و آبدهی های احتمالی جلوگیری شده است .

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *