اتوماسیون آبیاری

آبیاری هوشمند ویلا – آبسرد

آذر 12, 1401

این پروژه که برای آبیاری اتوماتیک ویلا باغ واقع در آبسرد دماوند صورت گرفته شامل آبیاری برای باغی با حدود 300 درخت میوه انجام شده است. قبل از اتوماتیک سازی آبیاری این باغ بصورت دستی و از طریق آب چاه توسط خود کارفرما صورت میگرفت که با اجرای تیم نوین قطره تمام آبیاری این باغ بصورت خودکار و بدون دخالت انسان تا ماه ها انجام میپذیرد (هر سه ماه و با تغییر فصل نیاز به تغییر در برنامه  زمانی آبیاری تایمر میباشد.)

محل پروژه:
آبسرد دماوند
دسته بندی:
آبیاری هوشمند
اتوماسیون:
تایمر تک خروجی اوربیت
تاریخ پروژه:
خرداد 1401

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای این باغ با توجه تعداد درختان و مقدار آب مورد نیاز و فشار آبی که پمپ کف کش چاه برای ما تامین میکرد طراحی آبیاری در چهار خط مجزا صورت گرفت که هر خط توسط یک تایمر تک خروجی اوربیت برنامه دهی شده است.

تایمر تک خروجی اوربیت به صورت باتری خور بوده و به راحتی میتواند در هر جای باغ جاگذاری شده بدون آنکه نیاز به کابل کشی در فواصل طولانی باغ باشد و از این نظر و اینکه انشعاب لوله های آبرسان از چاه در جاهای مختلف باغ تعبیه شده بهترین گزینه برای آبیاری بوده و نسبت به سیستم آبیاری برقی در این پروژه ارجحیت دارد.

در طراحی سیستم آبیاری هوشمند این باغ از لوله آبیاری 25 پلیران برای انشعابات بعد از لوله های اصلی که از پمپ آمده بودند استفاده شده است که در دور تا دور حیاط باغ، کار آبرسانی را به لوله های فرعی به قطر 16 میلی متر را انجام میدهند.

لوله های 16 تا پای هر درخت آمده و روی آن ها برای هر درخت از 2 عدد قطره چکان فشار ثابت با دبی 8 لیتر بر ساعت برند آنتلکو استفاده شده است که کار آبیاری را برای هر درخت انجام میدهند.

لازم به ذکر است که در این پروژه با اتوماسیون آبیاری توسط تیم نوین قطره میزان مصرف آب باغ به حدود یک سوم کاهش پیدا کرد.

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

آبیاری هوشمند ویلا - آبسرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *