آبیاری دیوار سبز

سیستم آبیاری اتوماتیک دیوار سبز – میدان بهارستان تهران

بهمن 26, 1401

آبیاری دیوار سبز با استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک به صورت آبیاری قطره ای انجام می شود . این سیستم علاوه بر اینکه باعث سهولت در آبیاری دیوار سبز می شود، آب را در مکان مناسب ( محدوده مناسب توسعه ریشه) در اختیار گیاه قرار می دهد. همچنین با توجه به اینکه دبی قطره چکان مقدار ثابتی می باشد میتوان با زمان بندی دقیق میزان آب مورد نیاز گیاه را در زمان مناسب در اختیار گیاه قرار داد.

محل پروژه:
میدان بهارستان تهران
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
تایمر دو خروجی بهکو
تاریخ پروژه:
دی 1400

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

این سیستم آبیاری قطره ای دیوار سبز شامل موارد زیر می باشد:

  • قطره چکان (که در این پروژه از قطره چکان آنتلکو استفاده شده است)
  • لوله های اصلی و فرعی آب (لوله آبیاری آب رسان شامل لوله هایی می شود که آب را به قطره چکان ها می رسانند . لوله ها از جنس پلی اتیلن مقاوم به اشعه خورشید در سایز 6 یا 16 میلمیتر هستند ، لوله های اصلی بر اساس میزان دبی و فشار مورد نیاز تعیین می شود)
  • اتصالات و شیر های باز و بست
  • تایمر آبیاری که به منظور هوشمند سازی آبیاری گیاهان و کنترل زمانی و حجمی آب مورد نیاز گیاه بکار می رود (در این پروژه از تایمر دو کاناله بهکو استفاده شده است که می توان دو برنامه آبیاری جداگانه برای آن تنظیم کرد)
  • فیلتر آبیاری که در صورت بزرگتر بودن ذرات املاح موجود در آب از 120 میکرون آب پیش از آنکه وارد سیستم آبیاری شود می بایست از فیلتر تصفیه آب عبور داده شود ( در این پروژه از دو عدد فیلتر شن بهکو برای تصفیه آب استفاده شده است)

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید. تیم نوین قطره آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه انواع سیستم های آبیاری هوشمند، آبنما، مه پاش و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *