آبیاری محوطهاتوماسیون آبیاری

آبیاری فضای سبز محوطه ویلای مسکونی – مرزن آباد

مرداد 15, 1402

در این پروژه که آبیاری فضای سبز محوطه ویلای مسکونی می باشد تیم اجرایی بر اساس نقشه طراحی شده اقدام جا نمایی و سپس کنده کاری و جایگذاری خطوط لوله های آبیاری نموده اند .

محل پروژه:
شهرستان مرزن آباد – روستای زانوس
دسته بندی:
آبیاری اتوماتیک
اتوماسیون:
کنترلر بورکا
تاریخ پروژه:
اردیبهشت 1402

در این پروژه از چه لوازمی استفاده شده است؟

برای این پروژه 4 خط مجزا تعبیه گردیده که 2 خط لوله برای آبپاش هانتر از نوع آبپاش های مخفی شونده و 2 خط لوله دیگر به ترتیب برای لوله های قطره چکان دار و میکرو جت های 180 درجه در نظر گرفته شده است.

سایز لوله های آبرسان اصلی 1 اینچ از جنس پلی اتیلن می باشد . آبپاش های مخفی شونده یه منظور هم پوشانی و آبیاری بهتر محوطه در دو طرف باغچه تعبیه شده اند و لوله های قطره چکان دار نیز برای آبیاری گیاهان ردیف کاری شده مانند شمشاد ها در نظر گرفته شده است.

برای آبیاری باغچه های با عرض کمتر که دارای گیاه های پوششی می باشند نیز از اسپری جت های 180 درجه در دو طرف به منظور هم پوشانی در آبیاری استفاده شده است .

همگی خطوط پس از کشیده شدن و اجرا در محوطه درون یک کلکتور در موتور خانه ویلا جمع شده و به منظور اتوماتیک کردن این سیستم بر سر راه هر یک از خطوط شیر برقی 1 اینچ هانتر قرار داده شده است .

یکی از مهم ترین اجزای این سیستم که مغز متفکر سیستم آبیاری اتوماتیک محسوب می شود کنترلر آبیاری می باشد . کنترلر نصب شده به منظور دستور دهی به شیر برقی هر خط ، کنترلر 6 ایستگاه از برند بورکا می باشد . بعد از نصب کنترلر تمامی شیر برقی ها به کنترلر متصل می شوند و پس از برنامه دهی به دستگاه سیستم آبیاری طبق برنامه داده شده شروع به کار خواهد کرد.

برای طراحی و اجرای یک سیستم آبیاری پیشنهاد می شود از یک گروه متخصص و با تجربه در این حوزه به کار گرفته شود تا شاهد بهره گیری از بهترین کیفیت در اجرا و وسایل مورد استفاده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *